Rok 2012 był kolejnym mistrzowskim sezonem dla Hondy, której motocykliści sięgnęli w królewskiej klasie MotoGP po tytuły w klasyfikacji konstruktorów i zespołów, a Hiszpan Dani Pedrosa wywalczył wicemistrzostwo świata w klasyfikacji zawodników.
Sztuki tej Pedrosa, trzykrotny mistrz świata mniejszych klas 125 i 250ccm, dokonał wygrywając najwięcej wyścigów w stawce, aż siedem z osiemnastu Grand Prix. Na podium zabrakło Hiszpana tylko w trzech wyścigach.
Tytuł drugiego wicemistrza świata, mimo poważnej kontuzji kostki i opuszczenia trzech wyścigów, wywalczył ustępujący mistrz, kończący motocyklową karierę Casey Stoner. Australijczyk wygrał pięć wyścigów, a w pięciu kolejnych stanął na niższych szczeblach podium. Rewelacyjne wyniki dosiadających modelu Honda RC213V Stonera i Pedrosy, pozwoliły ekipie Repsol Honda na przypieczętowanie drugiego z rzędu tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji zespołowej.
Łącznie, na 54 miejsca na podium dostępne w 18 wyścigach sezonu 2012, zawodnicy dosiadający motocykli Hondy, zajęli blisko połowę, bo aż 26 z nich. Poza Stonerem i Pedrosą, dwukrotnie na podium stawał także Hiszpan Alvaro Bautista z zespołu San Carlo Honda Gresini, który zajął piąte miejsce w klasyfikacji generalnej MotoGP.
Udany sezon zaliczył także drugi z zawodników tej ekipy, Włoch Michele Pirro, który zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodników dosiadający motocykli CRT, czyli maszyn wyposażonych w silniki z seryjnych modeli. Pirro korzystał w sezonie 2012 z silnika z Hondy CBR1000RR Fireblade.