Pierwszy lot testowy to kamień milowy w procesie wprowadzenia samolotu do sprzedaży
Honda Aircraft Company ogłosiła, że pierwszy produkcyjny egzemplarz odrzutowca HondaJet odbył wstępny lot testowy. Najnowsze badania przeprowadzone w siedzibie głównej firmy w Greensboro w Karolinie Północnej są kolejnym ważnym krokiem w kierunku uzyskania certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa FAA i wprowadzenia samolotu do sprzedaży w 2015 roku.
„Lot testowy wersji produkcyjnej przybliża nas do dostarczenia gotowego egzemplarza pierwszemu klientowi", powiedział Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company. „Dziś wkroczyliśmy w kulminacyjną fazę tego zakrojonego na szeroką skalę projektu, którego celem jest wprowadzenie na rynek najbardziej zaawansowanego lekkiego odrzutowca w historii."
Pierwszy seryjny odrzutowiec HondaJet wystartował z płyty międzynarodowego portu lotniczego Piedmont Triad o godzinie 10:18 czasu letniego wschodnioamerykańskiego (EDT). W czasie trwającego 84 minuty lotu, samolot wzbił się na wysokość 15 500 stóp i osiągnął prędkość maksymalną 348 węzłów. Po wylądowaniu, załogę powitało ponad 1000 członków zespołu Honda Aircraft, którzy zebrali się, aby uczcić to wyjątkowe wydarzenie.
Produkcja odbywa się zgodnie z harmonogramem, przy czym obecnie na linii montażowej Hondy znajduje się dziesięć odrzutowców. W związku z tym, firma będzie mogła dostarczyć klientom pierwsze sztuki niezwłocznie po uzyskaniu certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa FAA. HondaJet będzie certyfikowana do obsługi przez jednego pilota. Obecnie samolot jest oferowany w sprzedaży w Ameryce Północnej i w Europie.
Więcej informacji na temat najbardziej zaawansowanego na świecie lekkiego odrzutowca dyspozycyjnego na stronie www.HondaJet.com.
Noty dla wydawców
O HondaJet
HondaJet jest najbardziej zaawansowanym technicznie, lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym o najlepszych w tej klasie samolotów osiągach, komforcie, jakości i sprawności. HondaJet lata szybciej, wyżej, ciszej i bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów, a jednocześnie wnosi wiele innowacji technicznych i rozwiązań nietypowych dla konstrukcji współczesnych maszyn. Jednym z nich jest umieszczenie silników nad skrzydłami Over-The-Wing Engine Mount (OTWEM), co pozwala radykalnie poprawić osiągi i zmniejszyć zużycie paliwa. Taka koncepcja konstrukcji płatowca prowadzi do obniżenia poziomu hałasu w kabinie oraz tego docierającego na ziemię w czasie lotu, a także umożliwia powiększenie przestrzeni dla pasażerów i pojemności ładunkowej. HondaJet napędzany jest przez dwa bardzo oszczędne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120 i został wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z dostępnych dla lekkich turboodrzutowych samolotów dyspozycyjnych. Jest to nowej generacji system Garmin® G3000 z trzema panoramicznymi, 14-calowymi monitorami i dwoma mniejszymi dotykowymi ekranami funkcyjnymi. HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem zbudowanym przez Hondę i jak na tę firmę przystało, oferuje najwyższy poziom osiągów, ekonomii i wartości w relacji do ceny.
O firmie Honda Aircraft Company
Honda Aircraft Company jest spółką w całości należącą do American Honda Motors Inc. Została założona w 2006 roku, po 20 latach badań i prac prowadzonych przez Hondę w dziedzinie konstrukcji lotniczych. W światowej centrali Honda Aircraft, w Karolinie Północnej - miejscu narodzin lotnictwa, w budynkach o powierzchni ponad 46000 m2, mieszczą się biura, supernowoczesne centrum badawczo-rozwojowe i zakład produkcyjny, którego zadaniem jest opracowywanie, produkcja i wprowadzanie na rynek samolotów HondaJet oraz udzielanie wsparcia sieci sprzedaży tych samolotów. Duch Soichiro Hondy - zawsze szukającego nowych wyzwań założyciela firmy Honda Motor i miłośnika lotnictwa, jest wciąż obecny w Honda Aircraft Company, gdzie spełnia się jego niezrealizowane za życia marzenie o wprowadzeniu marki Honda do branży lotniczej.