Honda Motor Europe ujawniła dziś pierwsze informacje na temat nowej wersji modelu VFR800X Crossrunner na rok 2015. W tym sportowo turystycznym motocyklu z segmentu adventure wprowadzono szereg zmian i nowych rozwiązań, typowych dla modeli z najwyższej półki. Crossrunner 2015 posiada zmodyfikowany czterycylindrowy, widlasty silnik o pojemności 800cm3, dzięki czemu legitymuje się teraz większą mocą maksymalną i wyższą wartością momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów. Nowy model otrzymał także bardziej agresywny wygląd, większy skok zawieszenia oraz nowe koła i hamulce. Innymi ciekawymi dodatkami są m.in. układy S-TCS i ABS, światła w technologii LED, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy oraz podgrzewane manetki kierownicy dostępne jako wyposażenie standardowe.
Pierwszy Crossrunner trafił do sprzedaży w 2011 roku jako połączenie słynnego silnika Hondy, V4 o pojemności 800cm3 oraz wyprostowanej, typowo miejskiej pozycji za kierownicą. VFR800X Crossrunner na rok 2015 idzie jeszcze dalej w tym kierunku, podkreślając swój usportowiony charakter poprzez bardziej agresywną pozycję za kierownicą i jeszcze ostrzejszy wygląd.
Sercem maszyny pozostaje 16-zaworowy silnik VTEC 90° V4 DOHC, który zapewnia teraz jeszcze wyższe wartości momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, gwarantując płynną i natychmiastową reakcję na ruchy przepustnicą w każdej sytuacji, a także wyższą moc maksymalną, wynoszącą teraz 106 KM przy 10,250 obr/min.