Światowy debiut koncepcyjnej Hondy Fit EV oraz hybrydowego zespołu napędowego dla aut klasy średniej
Podczas trwającego obecnie salonu samochodowego w Los Angeles Honda zaprezentowała model Fit EV - koncept samochodu na energię elektryczną oraz platformę dla średniej wielkości auta hybrydowego typu plug-in. Oba pojazdy stanowią część kompleksowego programu Honda Electric Mobility Network, mającego na celu redukcję emisji CO2. Firma chce osiągnąć ten cel poprzez wprowadzanie innowacyjnych produktów oraz rozwiązań z zakresu zarządzania energią i technologii umożliwiających jej wytwarzanie.
Honda Fit EV Concept jest zapowiedzią kierunku rozwoju oraz stylistyki seryjnego pojazdu elektrycznego marki - Fit EV, który pojawi się w USA i Japonii w 2012 roku. Zupełnie nowa platforma dla pojazdu hybrydowego typu plug-in zapowiada następną generację dwusilnikowych hybrydowych układów napędowych Hondy, których debiut przewidziano również na 2012 rok.
Honda Fit EV
Model Fit EV ma spełniać codzienne potrzeby przeciętnego mieszkańca miasta i oferować praktyczne, pięcioosobowe wnętrze znane z popularnego hatchbacka Honda Fit (w europie Honda Jazz). Po wejściu na rynek, model Fit EV wyposażony będzie w akumulatory litowo-jonowe oraz współosiowy silnik elektryczny.
Mocny silnik pochodzący z modelu FCX Clarity oferuje znakomitą sprawność oraz moc i pracuje cicho nawet przy wyższych prędkościach. Prędkość maksymalna z jaką może się poruszać Fit EV to 144 km/h.
Zasięg Fit EV wynosić będzie mniej więcej 160 km w miejskim cyklu pomiarowym US EPA LA4* (lub 112 km po uwzględnieniu EPA). Dystans ten można wydłużyć dzięki wykorzystaniu innowacyjnego, elektrycznego systemu napędowego, który zaadaptowano z hybrydowego, sportowego modelu Honda CR-Z w wersji na rok 2011. System ten pozwala kierowcy wybrać jeden z trzech trybów jazdy - ECON, NORMAL oraz SPORT. Zmiana ustawień następuje płynnie i - zależnie od wybranego trybu - pozwala zwiększyć wydajność lub osiągi pojazdu.
Model Fit EV zaprojektowano tak, by jego ładowanie było czynnością prostą i wygodną. Przy wykorzystaniu tradycyjnego gniazda (120 wolt) naładowanie akumulatorów pojazdu zajmuje niecałe 12 godzin, a przy podłączeniu do gniazda o napięciu 240 wolt zajmuje to mniej niż 6 godzin.